tirsdag 27. oktober 2015

Hekkingen fyr

Søndag var vi ute og padlet med Midt-Troms Havpadleklubb, turen gikk til Hekkingen fyr utenfor Botnhamn. Vi var ni stykker som padlet utover, fem menn og fire damer. Det var vår første tur utover til Hekkingen, turen var totalt på 12 km.


Vi hadde stort sett oppholdsvær, seks grader og litt vind på tur utover mot fyret. Vinden løyet og bølgene ble større når vi nærmet oss fyret. Skikkelig gøy å padle på de store dønningene som kom! Flere var å lekte seg i brottene. Et par kortvarige regnskyll kom over oss, men vi var heldig og fikk ett gløtt av sol når vi kom frem til Hekkingen. Her tok vi oss en pause med en matbit og noe varmt å drikke. Latteren satt løst og vi koste oss i trivelig selskap.


Et par eldre hus står fortsatt på Hekkingen. Husene er malt og det ene var oppusset innvendig, det stod malingspenner på gulvet. Så det ser ut som at det er noen som tar vare på husene. Jeg blir så glad når jeg ser at slike gamle hus blir tatt vare på. Det står så mange hus og låver rundt omkring som bare forfaller og som ikke kan reddes lengre.

Dette var en trivelig og sosial tur ilag med flotte mennesker, vi håper det blir mange slike turer i nærområdet. Hekkingen er ett flott område å padle i, fantastisk natur og nysgjerrige seler som titter på deg når du padler forbi. Anbefaler å ta turen hit.

Ang Revalen og reklamasjonen så vet jeg ikke enda hva som skjer. Jeg har fått tillatelse til å demontere roret slik at jeg får brukt kajakken, så kajakken er nå teipet med gaffa teip.... Kjipt, men akkurat nå er det nødvendig.

På tur ut til Hekkingen samlet vi de to siste postene som vi trengte for å ha full pott i 5 på skjæret. Høstens mål er nådd. Og det neste målet er å padle ilag med hvalene iløpet av vinteren. Jeg gru-gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar