tirsdag 6. oktober 2015

Høstferie Hamn I Senja

Torsdag kveld dro jeg, jentene og en av svigersønnene på høstferie til Hamn i Senja. Mannen i mitt liv måtte jobbe og kom kjørende etter på fredags kvelden. Hamn er en nydelig plass, de har rorbuer, rom til leie, restaurant og mulighet for å leie badestamp og åpen båt for fiske. En idyllisk plass ved Bergsfjorden, midt i padleparadis.

Bilde tatt av Kajakksenja
Vi hadde håpet på å få padlet både lørdag og søndag, men skikkelig ruskevær på lørdag satte stopper for det. Vi koste oss inne med brettspill, mye god mat og snop i massevis. Det var flott utsikt fra rorbuene og vi så både Sel og Oter fra stuevinduet.

Bilde tatt av Kajakksenja
Søndag ble det tur ilag med gubben og to andre fra padleklubben. Første gang ute i bølger og vind opptil 10m/s. Jeg beveget meg til tider utenfor komfort sonen min, men det var betryggende å ha vante padlere med seg. De delte ut gode råd og tips, noe vi er veldig glade for.

Bilde tatt av Kajakksenja
På bildet kommer bølgen frem under kajakken, og går hvit akkurat når jeg er oppe på den. Stabil og god kajakk, Reval Minien, så dette gikk bare fint. Gubben prøvde seg på litt surf, jeg er enda litt for usikker til å leke med bølgene. Så jeg holdt meg litt på avstand og lot de andre leke seg. Har fått handleliste til neste padletur i slikt vær, hjelm og hansker :) Snille Aud var så kjekk at hun lånte meg sine hansker. Fikk prøve flere padlevester hos Kajakksenja, en av de ble med ut på havet, en Astral Sea wolf. For en forskjell fra min kjipe Vista vest! Skikkelig vest har også havnet på handlelisten til neste styggevær tur. Takk Aud og Kajakksenja for lånet og takk for en flott tur! Dere er supre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar