torsdag 22. oktober 2015

Æsj altså!

Jeg har vært plaget med at det kommer vann inn i de bakerste lasterommene på kajakken min (Reval Mini). Kajakken ble tatt inn i hus og gubben så over den for å prøve å finne hvor det kommer vann inn. Da oppdaget han at festet til roret er løst og det er hull rett inn til lasterommet, ikke rart jeg har vært plaget med mye vann!


Pluggen jeg holder i venstre hånd skal stå på innsiden, den er normalt støpt fast. Metall dingsen som du ser nedenfor er roret, det skal ned i hullet og inn i pluggen som er på innsiden. Kajakken er to måneder gammel og roret har jeg knapt brukt. Jeg har kanskje prøvd det på 3-4 turer og da ikke på hele turen, vil anslå at det er brukt i 1 1/2 time tilsammen. Jeg har i min visdom tenkt at jeg må lære meg å håndtere kajakken først, så kan jeg lære meg med roret etterpå når alt det andre begynner å sitte. 

Til helgen skal Kajakksenja og noen venner av meg ut å padle, jeg har SÅ lyst til å være med! Men her sitter jeg da med ødelagt kajakk. Det er vell unødvendig å si at jeg er i surkehumør nå. Jeg har vært i kontakt med forhandler. Saken er nå sendt inn, av forhandler, til Tahe. Håper de er kjappe på å gi tilbakemelding!

Mon tro om jeg skal tørre å demontere roret og tette med noe midlertidig? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar