onsdag 30. desember 2015

En romjuls tur

Nydelig vær på 4 juledag og vi tok oss en impulstur til Tranøy, ilag med ett venne par av oss.
Nydelig himmel, litt trekk i lufta og 4 minus. En fantastisk tur.


Nytt kamera er kommet i hus, ett Olympus Tought TG4. Takk til Padlemia for kamera tips! Foreløpig er jeg strålende fornøyd med kameraet, lett å betjene selv med hansker på! 


Vi kunne se frostrøyk på havet siden det var minus grader i luften. Og ett lite stykke padlet vi i  frostrøyken, gøy å se frostrøyken ligge rundt en på vannet.


Det er kommet snø på land nå. Snøen kom sent i år og det har ikke kommet så mye av den heller, men regner med at uti mars/april så kommer det vell. Når jeg begynner å bli klar for vår så bruker det å lave ned. Jeg er oppvokst på Helgeland, hvor våren kommer i mars/april. Jeg blir liksom ikke vant med den sene våren her i Midt-Troms. 


Fantastisk himmel som bærer bud om lysere dager, og jeg er såååå klar for det!! Endelig er mørketiden over og i slutten av Januar merker vi godt at dagene har blitt "lengre", som vi sier her nord. De vante kajakk padlerne sier vannet blir veldig kaldt i Mars. Nå, i slutten av desember, ligger temperaturen på cirka 6 grader i vannet. 


Ett lite bilde til slutt fra da jeg og gubben var ute og trente teknikk den 19 desember. Når vi ikke har tid og anledning til de lange turene så tar vi oss en kort teknikk økt. Kjekt å finpusse og trene på forskjellige tak og teknikker. Håper dere har hatt en flott julefeiring, vi fikk masse tur utstyr i julegave og er på utstyrssiden snart klar for padleturen på Helgeland til sommeren.

2 kommentarer:

  1. Haha, ser vi har samme syn på snøen! Godt nytt år!

    SvarSlett
  2. Godt nytt år til deg også!

    SvarSlett