torsdag 3. desember 2015

Padletur og reklamasjonen på Revalen

I helgen var vi tre stykker på Ersfjord stranda for å leke oss i bølgene. Flotte bølger og masse muligheter for surf, og ingen vind. Kan det bli bedre?


Jeg har de siste to månedene slitt med senebetennelse i venstre arm, og var for første gang på 3 uker ute i kajakken. Jeg oppdaget fort at jeg ikke hadde krefter i venstre arm og at alt ble bare håpløst når venstre siden ikke ville lystre, jeg trengte jo å ta noen kraftige tak for å ikke bli skylt på land... Så havet benyttet sjansen, det tok sin hevn og plasserte meg på land, oppå store klaser med tang og steiner. Det ble også skikkelig vanskelig å styre i bølgene med bare en arm. Av og til må jeg bare se mine begrensninger, selv om jeg ikke vill. Å stoppe i tide.. Så vanskelig det er det der altså! Jeg krøp på land og koste meg med å se på de andre som lekte seg i bølgene.


Litt påfyll av energi og en prat på stranda, før karene fortsetter å leke seg. Jeg har etter en måneds venting fått svar på reklamasjonen på Revalen, jeg har fått ny kajakk. Den er hentet hjem, og etter en kort tenkepause så tok vi av roret. Vaiere og alt ligger klart, det er bare å montere igjen hvis jeg føler for å bruke det. Men om det behovet skulle oppstå, er vel heller tvilsomt... Kanskje på sommerens langtur på Helgeland? Men først skal vi ha en vinter med hvalpadling og kos.


Noen mål må man ha her i livet... Må man egentlig det? Nei, men tullete meg har altså bestemt seg for å klare balance brace, her er første forsøk på grunt vann. Jeg flyter på vannet altså, ligger ikke på bunnen selv om det kan se sånn ut. Jeg trenger definitivt å trene mer Yoga *Ler* Men det er en begynnelse. Er det lov å være litt *Stolt*? Trodde jeg ville synke som en stein *Ler* Målet er at den skal sitte iløpet av neste sommer, fordi denne frossenpinnen synes det er blitt så kaldt i vannet. Det frister liksom ikke å tilbringe masse tid liggende på rygg i kaldt vann. Jeg trener heller på mine Yoga øvelser. Until we meet again, may the kayak be with you!

2 kommentarer:

  1. Heisann du.
    Åh kajakk, det så moro ut. Litt synd med armen din, men med litt trening så kommer nok styrken tilbake. Ser du hoppet av interiør karusellen og jeg vurderer det samme. Vel interiørbilder blir det nok men i mindre skala. På tide med litt forandring tror jeg.
    Ha en flott lørdag du.
    Klem Eline.

    SvarSlett
  2. Hei Eline.
    Kajakk er gøy, anbefales! Tok ett kurs i sommer og siden ble jeg bitt av basillen. Interiør ble så ensporet, jeg gikk lei. Nå skal jeg blogge om det som jeg ønsker, ikke bare holde meg til ett tema. Foreløpig er det mye kajakk stoff her, men det er kun fordi jeg driver mye med det. Det blir nok noen drypp av andre temaer også, etterhvert. Hyggelig at du stakk innom her hos meg, en flott lørdag ønskes deg også :0)
    *Klem* -Kamilla-

    SvarSlett