torsdag 17. mars 2016

Kart og boktips

I helgen bestilte jeg meg noen lokale kart som jeg trengte hos Kartbutikken . Norgeskartene var på helge-kampanje til 99,- pr stk. Det er halvpris av hva de vanligvis koster. De er rivesikre og tåler vann. Slike gode tilbud liker jeg :0) Jeg vet at de har hatt slike kampanjer før, så følg med inne på siden deres hvis det er noen kart du trenger.


Kartene jeg kjøpte er nr 10151 & 10147 som dekker Senja, det er i dette området vi er mest på tur.




I tillegg til kartene har jeg kjøpt meg en foto-bok på Mammut salg, den er full av tips om hvordan ta gode turbilder. Jeg liker å fotografere, men spesielt flink er jeg ikke. For meg er det viktigst at jeg koser meg med hobbyen min og jeg liker å utvikle meg. Det å få innspill til nye ideer og lære om hvordan jeg kan ta bedre bilder er gøy. Jeg har ett Canon EOS 550D Speilrefleks kamera som jeg bruker til vanlig, jeg knipser også mye med mobilen, en Iphone 6. Mobilen har jeg jo bestandig med meg så det er lettvint å bare ta den frem og knipse ivei. Til Padleturene bruker jeg ett Olympus Tough TG4. Jeg gleder meg til å prøve ut makrofunksjonen på dette kameraet, hører den skal være rå!! Skulle dog ha ønsket at TG4 hadde større bildebrikke, brikken er nok litt liten. Men av vanntette kamera i en grei prisklasse så er det vel noe av det bedre på markedet. Jeg har også ett eldre Canon EOS 1000D speilrefleks som er reservekamera, jeg har lurt litt på å kjøpe vanntett kamerapose slik at jeg kan ta dette kameraet med på de lengre padleturene. 

Jeg håper alle får en flott og fotofantastisk vår og sommer. Her nord er det nesten to måneder til vår selv om kalenderen påstår noe annet ;0) 


2 kommentarer:

  1. Hei Kamilla.Synes du bildebrikken på TG`n er for liten, synes du ikke det gir god nok oppløsning? Har selv TG3 og er superfornøyd, jeg har stilt det inn på maks oppløsning og "fine", bildene blir egentlig for store om du skjønner, dette er jo bare et "knipsekamera" Bruker Nikon til daglig og selvfølgelig mobilen som er en Sony med laaaang batteritid ;)
    Gleder meg til å se bilder her etterhvert.
    RulleRolf

    SvarSlett
  2. Hei hei Rolf. Liten bildebrikke gir dårligere bilder i lite lys. Saken er nok det at det er dårligere enn jeg forventet. Med mørketid store deler av året så har vi her nord en utfordring. TG4'en er super, men kunne ønsket den litt bedre på akkurat dette. Bildene blir grove og kornete. Men det duger helt klart til hverdagsbruk og til padleturene. Resten av året har vi det jo lyst hele døgnet og da er det jo ikke no problem ;o)

    Jeg er kanskje litt dårlig på å dele bilder her inne? Jeg deler helst på Instagram, men det er sikker bare av gammel vane. Skal prøve å bli flinkere på å dele her inne også. For de som er på Insta så heter jeg kamilla_roedsand. Legg meg gjerne til <3

    SvarSlett